Kleding haken.

Let op! Ik verkoop geen boeken, ik geef alleen een omschrijving en mijn mening.

Happy Hooker.

Debbie Stoller

2006

ISBN 978 90 213 3755 5

Dit boek bestaat uit 2 delen. Het eerste deel (t/m blz. 90) gaat over leren haken. Pure beginners haakles, heel duidelijk omschreven. Ook beschrijft ze verschillende haaksteken en geeft heel veel tips.

In het tweede deel vind je de patronen. Er staan sjaals en dassen, hoeden, tassen, rokken, accessoires en nog veel meer in.

Alles wordt zeer duidelijk omschreven met af en toe een schema tekening er bij. Dit boek is zeer geschikt voor beginners.

Kleurrijke sjaals haken.

Candi Jensen

ISBN 978 90 447 1578 1

Het boekje start met een simpele uitleg over de gebruikte haaksteken en technieken. Daarna komen de patronen. Deze variëren in moeilijkheidsgraad. Er worden heel veel verschillende ideeën aangedragen (in steken, techniek en materiaal). Er wordt ook een sjaal gemaakt met behulp van een guimpe vork en één die gemaakt wordt van bloemen gemaakt op een flower (bloom) loom.

Geen schema tekeningen, alleen korte maar duidelijke uitleg.

Sieraden haken.

Marcella Mercks

2012

ISBN 978-90-5877-944-1

Het boekje start met een hele korte uitleg van de gebruikte haaksteken en technieken. De patronen zijn omschreven zonder schematekeningen.

In totaal staan er 9 hoofdstukken in dit boekje. Ieder hoofdstuk gaat over een bepaald patroon of een bepaalde techniek waar je verschillende sieraden mee kunt maken, zoals kettingen en armbanden maar ook sleutelhangers en tasversiering.

Ik vind de ideeën simpel en heel leuk.

Slofjes en pantoffels haak je zo!

Tanja Müller

2011

ISBN 978 90 5877 905 2

Dit is een leuk boekje met hele duidelijke uitleg over hoe je een sok, slof of pantoffel kunt haken. Het boekje begint met een aantal bladzijdes basis uitleg over haaksteken en hoe een sok, slof of pantoffel in elkaar zit. Ook krijg je tips over hoe je de bodem stevig en/of ruw kunt maken. Daarna komen allerlei verschillende patronen. Van pluizige slippers tot elfenslofjes en van puntige Duizend-en-een-nacht pantoffels tot sokken met bonte strepen. Geen schema tekeningen, alleen geschreven uitleg.