Oorflappen.

Oorflap breien

Gebruik een breiring met 36 pinnen en een breihaakje. Zet 8 steken op met de Ketting opzet methode (m.b.v. een haaknaald). Brei in iedere rij steeds alle steken, dus maak geen kantsteek.

Rij 1: Brei alle steken averecht.

Rij 2: Brei alle steken recht.

Rij 3: Brei alle steken averecht.

Rij 4: Brei alle steken recht.

Rij 5: Brei alle steken averecht.

Rij 6: Brei alle steken recht.

Rij 7: Brei alle steken averecht.

Rij 8: Minder steek 2 en steek 7. Brei de 6 steken recht, daar waar 2 lussen zitten behandel je die als 1 lus.

Rij 9: Brei alle steken averecht.

Rij 10: Brei alle steken recht.

Rij 11: Brei alle steken averecht.

Rij 12: Brei alle steken recht.

Rij 13: Brei alle steken averecht.

Rij 14: Minder steek 2 en steek 5. Brei de 4 steken recht, daar waar 2 lussen zitten behandel je die als 1 lus.

Rij 15: Brei alle steken averecht.

Rij 16: Brei alle steken recht.

Rij 17: Brei alle steken averecht.

Rij 18: Minder 2 steken. Zet de 2 buitenste lussen één pin naar binnen. Brei de 2 steken recht, daar waar 2 lussen zitten behandel je die als 1 lus.

Rij 19: Brei de 2 steken averecht.

Rij 20: Zet de 2 lussen bij elkaar op 1 pin en brei ze recht alsof het 1 lus is. Afhechten.

Maak op deze manier 2 oorflappen. Wanneer je de muts gaat breien zet je na een aantal toeren (bijv. na 3 ribbels = 6 toeren afwisselend recht en averecht), de 7 steken van de opzet, op pin 1 t/m 7 en pin 19 t/m 25. Daarna brei je de muts verder volgens patroon.

Oorflappen breien

Je kunt deze oorflappen natuurlijk ook met een andere steek breien zoals Tricotsteek.