Advertenties

Wat is breien?

Breien is een handwerktechniek waarbij je van één lange draad een elastisch weefsel maakt met behulp van 2 of meer naalden zonder ogen (breinaalden). Door rechte en averechte steken af te wisselen, omslagen te maken en op verschillende manieren in te steken kun je variatie aanbrengen in het breiwerk (breisteken). Een aantal verschillende breisteken zijn: tricotsteek, boordsteek, gerstekorrelsteek, kantsteek en patentsteek.

In het menu aan de linker kant op deze website kun je kiezen uit breiles, breisteken en breipatronen.

In het hoofdstuk breiles zal met behulp van video en geschreven tekst met foto’s de basis van het breien worden uitgelegd. Verschillende zaken die aan bod zullen komen zijn: steken opzetten, recht en averecht breien, meerderen en minderen, kleur wisselen en afkanten.

In het hoofdstuk breisteken vind je een verzameling verschillende breisteken die ook weer met behulp van foto’s en video duidelijk worden uitgelegd.

In het hoofdstuk patronen vind je verschillende breipatronen voor beginners. Dit zijn simpele projecten die leuk zijn om te maken en goed om de basis mee te oefenen.

Veel plezier met breien!

Deze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen.