Advertenties

Dit ben ik!

Mirte Schrammeijer

Hallo en welkom op de handwerk site van Nederland! Mijn naam is Mirte van Amersfoort en ik ben 40 jaren jong.

Handwerken heb ik vooral geleerd van mijn moeder. Heel wat uren zat zij achter de naaimachine of met een haak- of breiwerkje op de bank. Dan was ik altijd in de buurt om mee te kijken en vooral heel veel vragen te stellen. Ik heb erg veel bewondering voor het enorme geduld waarmee ze mijn vele vragen beantwoorde. Zij leerde mij de basis technieken voor naaien, haken, breien en borduren.

In 2007 werd zij ernstig ziek en al snel bleek dat ze niet lang meer te leven had. Ik wilde graag zo veel mogelijk tijd bij haar zijn, zonder steeds alleen maar over haar ziekte te praten. Ik vroeg haar of ze mij opnieuw wilde leren haken en dat heeft ze gedaan. In 2008 is ze overleden.

Al haar handwerk boeken en haar naaimachine zijn nu van mij en ik gebruik ze met heel veel plezier. Ik hoop via deze site de passie voor handwerken met even veel geduld aan jullie door te kunnen geven.

In het najaar van 2011 ging handwerkles.nl online. Mijn broer Pepijn heeft deze website voor mij gemaakt. Zo zag deze website eruit:

Oude website handwerkles

In augustus 2012 ben ik een eigen bedrijf gestart, Handwerk- en Hobbyles.nl. (Kvk-nummer: 55856284) Sinds 1 september 2012 werkte ik hier fulltime aan (inmiddels weer parttime). Www.hobbyles.nl is nog in ontwikkeling.

In oktober 2012 is mijn eerste, zelf ontworpen patroon in de verkoop gegaan. Het is een haakpakket met daar in het patroon van een Tunisch gehaakte kerstbal, een speciale dubbele haaknaald en een dvd met instructiefilmpjes. In april 2013 is ook mijn tweede haakpakket in de verkoop gegaan. Het heet Tunisch gehaakte hoesjes en mini tasjes. Ook weer te koop met dvd en de speciale dubbele haaknaald. Inmiddels is er nog een derde haakpakket bij gekomen, Tunisch gehaakte mutsen.

Mijn haakpakketten zijn te bestellen via het hoofdstuk Te Koop. Ik verkoop mijn producten ook via een Etsy shop (MirteHandwerkles).

In 2016 ben ik gestart met de verkoop van knutselpakketjes. Leer hoe je een macramé (vriendschaps) armbandje met kliksluiting kunt maken. Er zijn inmiddels 5 varianten verkrijgbaar.

Ook in 2016 ben in weer gaan werken voor een werkgever. De werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf en voor de website doe ik er parttime (als hobby) bij.

Handwerk- en Hobbyles.nl is ook te vinden op Facebook. Klik op vind ik leuk en blijf op de hoogte van waar ik mee bezig ben en wat er nieuw is op de site. Je kunt mij ook volgen via Youtube/Google+.

Ik wens iedereen heel veel plezier met handwerken!